Friday, April 8, 2011

SEJAUH MANE AKU MAMPU BERSABAR??


kadangkala Allah s.w.t hilangkan mentari...kemudian Dia datangkan guruh...
puas kite menangis...mencari-cari mane mentari kite..
disebalik semua itu, Allah hadiahkan kite pelangi yang sangat indah....

SABARLAH..ADE KEMANISAN DI SEBALIK KEPAHITAN NI...

based on tajuk...aku nk citer ckit ape da jd ngan aku ari ni..
ari ni sepatutnya berjalan mcm ari2 bese...
epy je for whole day
but today..aku x termampu tuk tahan lg...
penat aku berlagak tabah...
tp ari ni aku tewas gak..
ley kate smpai bengkak jugak la mate ni menangis...


siyez...sedih sgt...aku bg mase kat diri aku tuk nangis puas2..
da pas tu stop!!!!
ta maw pk da...
mende da jadi...
skang aku focus je kat depan...

sesiapa yang bersabar  di atas ujian, Allah s.w.t akan sempurnakan sabarnya lalu memasukkan ke dalam syurga mana2 yang dia suka"

pas puas nangis2...i'm back to normal...
err...luaran la...kalo dri segi rohaniah...yang tu berserabut lagi lorh...
tape...kite handle slow2 wahai hati....
hidup ni ibarat roda...x semesti nya kite sentiasa kat atas dan x semestinyer kte sentiasa berada di bawah...


andai perjuangan ini mudah,
pasti ramai ingin menyertainya..
andai perjuangan ini menjanjikan kesenangan..
pasti ramai akan tertarik padanya..
tetapi...
hakikat sebuah perjuangan bukan begitu..
ia merupakan kemanisan yang x terhingga...
andai rebah...bangkitlah...
andai terluka..ingatlah janji nya...


so, walaupown ape yg da berlaku skang ni mampu wat sesiapa pown down..
but pleaz la...jgn down lame2...
hidup ni x mudah..
ia sangat mencabar...
only the chosen one can survive....



kesusahan dan kesulitan adalah laksana musim dingin , basah dan lembab..
tidak disukai oleh insan..
tetapi sesudah musim sejuk itu...
tumbuh bunga-bunga yang harum dan buah-buahan yang subur...
subhanallah...


Allah menguji keikhlasan kte biler bersendirian
Allah memberi kite kedewasaan bila ade masalah..
Allah melatih kesabaran dalam kesakitan
Allah tidak pernah mengambil sesuatu yang kita sayang
kecuali menggantikan dengan sesuatu yang lebih baik..
insyaAllah...



~KaLo SuKe..SiLaLaH CoMmEnT ^-^ ~

0 luahan:

CoPyRiGhT @ SeGaLa YaNg TeRcAtAt AdAlAh MiLiK AiN FaRaHaH