Wednesday, April 6, 2011

APA AKU NAK WAT KALO NGAH STRESS GILER???

tajuk kali ni memang sesuai la kan..
al maklum la...baru pas exam
err...
ape eh aku nk wat kalo stress??
hehehe...


"Begin with the end in mind."

senang je...
yang first..tido la pe lagi....
tidow tu satu nikmat taw x???
bagi aku, tdow tu ley release ckit tension..
tapi kalo da lame sangat tdow...
hehe...
bgn tu confirm akan tension giler..
agak2 la ye kalo nk tdow...


"Instead of giving myself reasons why I can't, I give myself reasons why I can."

cakap pasal tdow..aku ingat agi mase kat mrsm dulu..
mase tu nga trial spm kot..paper fizik..
pk punyer pk x dpt jwb..
serabut sgt..aku dgn senang ati nyer tdow..

x lame pas tu, ade orang tendang2 kusi aku..
orang blakang tension ar tu tgk aku tdow..
hehehehe....
pas tu..baru lapang ckit otak ni nk jawab..
jd...kalo stress, tdow la ye...

"You were not born a winner, and you were not born a loser. You are what you make yourself be."

yang kedua.... main game la weh...
ape lg...tu hobi aku tu...
hehehe...
sume game yg happy2 sume aku maen...
main game pown agak2 la eh..
x lar aku ngadap sampai berjam-jam...
ingat2 ckit, byk agi tu x stadi...
kang x pepasal ade yg terover stress gak...



"If you risk nothing, then you risk everything."

next...FACEBOOKING...x pown tulih blog
[ err..macam skang ni ]
hehehe..
aku mmg ske ngarut2 kat cni...
biarla...ade aku kesah..



kalo tu sume mende wat serba x kene gak...
ade gak yang kemas bilik yg mmg da kemas..
eceh..perasaan lak...
mende da elok2 simpan..aku punggah pastu simpan balik...
pasai pa wat camtu...
aku sendiri pown x phm...
huhuhu....



len nyer aktiviti...kalo dok satu aras ngan dak kos...
stress je merayau la kat bilik dorunk..
borak...maen2...gelak2...
pastu balik bilik sambung stadi balik..
tp skang da dok asing...
pergerakan da terbatas ckit..huhuhu...
jd merayau-rayau la aku kat aras cam tade tujuan..
sape2 yg nampak aku wat camtu...
brani la kaw kate aku org giler...
tu nk mati namenyer...
hahahaha...



tapi dalam banyak2 care kat ni...ade satu je yg paling mujarab...
wat la solat hajat n bace al-quran...
tambah2 agi mase malam2 bute kan...
stay up bole...x kan stakat luangkan mase 10-15 minit tuk Allah x ley kot??
err...ni ayat abah aku...pedas wooo...
trust me...
serabut cane pown...
insyaAllah...hilang sume mende tu..
so, boley la continue stadi ngan aman dan tenang...
hehehehe...




"A winner is one who accepts his failures and mistakes, picks up the pieces, and continues striving to reach his goals."

that' all !!! =)


~KaLo SuKe..SiLaLaH CoMmEnT ^-^ ~

0 luahan:

CoPyRiGhT @ SeGaLa YaNg TeRcAtAt AdAlAh MiLiK AiN FaRaHaH