Monday, April 4, 2011

KENAPA ....?? KENAPA..?? DAN KENAPA....??

Tetibe aku berminat nk cakap pasal ni..
kenapa?? why??

sume start ngan sorunk membe lame aku ni..name? dirahsiakan la..hehehe..satu soklan cepus mas telah diajukan pada aku..errr..
lebih kurang camni la bunyi nyer...

die: ain..kenapa ko single agi ni?? ishh..ko ni..kuno la...haha..

aku: err...no comment..hehehhe ( dalam ati aku ckp aku jawab kang ko gak yg susah )

die: x sporting la ko..ngan aku pown nk rahsia..kwn pe camni..

aku:( ngan muke innocent aku ckp ) da tade yg kene ngan taste aku,nk wat cane?

die: ko ni memilih tol la..ni mesti kes nak cri mr.perfect..

aku: hahaha....yupp..pe ko kesah?

sebenarnye kawan...aku ade jawapan yang sangat lengkap tuk ko...kalo aku ckp da jadi cam esei da...
takot ko je bosan dgr aku berleter..
oleh itu, aku harap ko bace blog aku ni..
sebab sume persoalan ko akan terjawab...



aku bukanlah manusia yang perfect..dan bkn juga golongan alim ulama'..
aku taw kalo aku ckp direct cenggini kat ko, 
trust me..
ko x kan trime..
biarlah aku nk didik hati aku ni...
salahkah???

kenapa aku masih single???
sape kate??
aku ade family aku n kwn2 yang sangat memahami aku..
yang paling penting, aku taw Allah sentiasa bersama aku..
x cukupkah?? singlekah itu??

ok...aku phm maksud ko..kenapa aku x couple? kan??
kenapa??

senang je..sebab aku x mencari cinta monyet or yg setaraf dgn nye...aku mencari cinta yang hakiki...
cinta yang diredai oleh Allah s.w.t.
salahkah??
atau perlukah aku wat pengumuman tuk satu dunia??



Allah berfirman di dalam surah al-isra' ayat 32, " dan janganlah kamu dekati zina kerana sesungguhnya ia perbuatan terkutuk dan buruk padahnya"

jelaskan?? Allah bkn kate jgn berzina..tp jgn dekati zina! 
salahkah aku x couple??

mesti ko akan cakap..ala..macam la ko tu bek sangat..
aku taw aku  x layak ckp macam ni..tp
SUKA ATI AKU LA WEH
hati aku...biarla aku nk didik cane pown...

sebab yang laen..ko tanyer aku x risau ke kalo tade org nk kat aku? kan??
hahaha..lawak la ko...
aku percaye janji Allah s.w.t.

" sestiap manusia dijadikan berpasang-pasangan..hawa dijadikan dari tulang rusuk adam a.s.
dan aku adalah hawa..mesti " someone" adalah " adam aku".."

kenapa aku nk risau???
dah jelaskan??

len nyer sebab kenapa aku x nk couple...
cube bagi taw ckit pe yg bagosnya couple??
cukuplah aku tgk sekeliling aku..
n aku almost terpedaya..
tp Allah sayang aku..
die masih lindung ati aku...



siang malam pg ptg...
mcm belangkas....
naek muak org sekeliling...bercinta bagai nak rak...
kat sume org nk crite pasal awek or pakwe..



hurmm..
biarlah..
last2...menangis bagai orang giler...pastu nk bunuh diri...
eh....aku btowl2 x phm...
dulu bkn giler2 sayang ke??
pasai pa jd gini??
sungguh aku x phm....

pastu mulalah...pelajaran terabai...hidup x tentu hala..
aku bkn reka ini crite...
ni la yg penah aku tgk sendiri...
kenapa jd camni??
lupakah pada Allah??
family??
cita-cita??



hurmm..ade yg ckp ok pe...belajar same2...
ibarat
nk berjaye together2...hahahha...
err.. x silap aku ramai kaum wanita di dunia ni...
hehehe..
pandai2 gak pe....
laki ajar len..senang...x complex...
ok...aku trime jwpn tu..mmg btowl pown...
kalo niat btowl nk belajar ok la..
tp sendiri taw dlm ati masing2 ade pe...

sungguh aku takot..
kalo dulu kat skola aku..
ade ustaz yg ari2 bg tazkirah...nk x nk kene dgr...
lame2...nasihat dorunk tu tersimpan elok kat dalam ati aku...
SYUKRAN USTAZ



tapi..biler kat universiti...aku sunyi...aku mula risau...
takot janji yang aku da wat tu termungkir lak..
huhuhu...
couple da jd cam satu fenomena...
ibarat lumrah hidop...
errr...
aku x paham...dan x bole nk paham...

YA ALLAH...KO TETAPKANLAH IMAN DIDADA HAMBA MU INI...

mungkin dari luaran , aku nampak cam jenis yg rilex je kan..
kire on je ngan mende camni...
tapi sebenarnye... inilah yg aku cube jauhi...
ade yg kate kenapa la ko lari??
tidak..dan tidakk...
aku x pernah lari...malah aku cube hadapi...



aku tataw sekuat mane aku ley bertahan dri dugaan ni...
tp ape yg aku taw...selagi Allah sayang aku....die akan lindung ati aku dari cinta mengarut ni..hehehe

sekiranya  satu ari ade lelaki yang akan membuka ati aku ni...
die lah yang akan jd teman hidup aku..
dan sume rase sayang, cinta, hati ..
mmg da reserved tuk die..
kan lg bagos mcm tu??
ayat-ayat cinta atau kate2 manis hanya tuk someone yg halal tuk diri kite..
Allah pown x marah..malah memberkati lg kehidupan kite..
inilah cinta yg aku cri..



sudah cukupkah penjelasan aku wahai sahabat??
kn aku da ckp kalo aku jwb mase ko tanyer...
ko x larat nk dgr....
hehehe
ampun dan maaf sekiranya ade yg terguris biler bace mende ni...




~C.I.N.T.A.~ its F.I.T.R.A.H,,,jgn biarkan ia menjadi



F.I.T.N.A.H !!



(nauzubillah)

amen..





~KaLo SuKe..SiLaLaH CoMmEnT ^-^ ~

0 luahan:

CoPyRiGhT @ SeGaLa YaNg TeRcAtAt AdAlAh MiLiK AiN FaRaHaH