Monday, April 4, 2011

EXAM OH EXAM....

sebut je pasal exam sume mengeluh...
mcm2 respon yg aku nampak...
stakat ni lom ade lg larh yg semangat giler nk amek exam...
hehehehe....

serabut !! rase x semangat sume ade la...tu la yang aku rase...aku rase cam da stadi
tp bler wat latihan... mak aihh...x paham pe..contoh nyer ari ni...
niat nak tolong membe...adoi..pe kan daya..aku x mampu nk jwb...
sori kawan..
huhuhuhu.....

first penyakit yang datang kat kite....hehehe....
stress giler!!!!
bohong giler kalo x stress...aku ingat agi personal advisor aku ckp...
kalo trok die nak wat sesuatu yang dasyat kat kteorg...
iaitu
FAILKAN TROS
aaaaa....mmg giler..tu namenyer nk mati....

err...lalu aku bertanyer pada diri ini....
kenapa mesti ade exam??
dan kenapa aku akan jd mcm org x btol biler exam datang??
aku pown stat la nk salahkan orang len...hahhahaha...mcm2 alasan aku cipta...
padahal tu sume start ngan diri kite sendiri....tade sape yg salah...
exam adalah perkara normal...
dgn exam, baru kte taw kat tahap mane kte berada!!

macam mane eh nk handle stress ni??
aiyoo...
simple je...carenyer adalah dgn berdoa kepada Allah s.w.t.

dengan berdoa padanya...insyaAllah hati kte ni jd tenang....sungguh tenang giler...
walau serabut mane pown jiwa kte...bler berdoa, Allah akan lapangkan dada kte...

" Allah x kan memberi sesuatu ujian pada hamba-Nya sekiranya hambanya itu x mampu hadapinya.."

maksud yg lagi mudah, kte diuji sebab kte mampu hadapi ujian tu...heheehe...


ok..next...kalo berdoa je tapi x berusaha..tade maknenyer...lupekan je la sebab tu sia2...
kalo kte nk berjaye...kene la berusaha sungguh-sungguh...
aku stay up sebab nk stadi tp rezak bese je...org yg cukup tdow lg gempak rezak die than aku..
pasai pa????
ade lagi la tu yang blom ckup kat diri aku ni...
huhuhu...
tapi tape...selagi aku masih bernafas....aku x kan putus asa......
yeahhh.....
walaupown aku terpakse menghadapi kegagalan....
We learn wisdom from failure much more than success. We often discover what we will do, by finding out what we will not do.


oleh itu...bangunlah wahai diriku...jangan malas lagi...
Allah akan balas setimpal dengan apa yang kau usahakan....
sekiranya banyak berusaha...insyaAllah, Allah akan membalasnya...
hanya Dia saje yang memahami dirimu...
segala penat lelah, tension, sakit dan pengorbanan akan dibalas...

relax la wahai hati...Allah sentiasa ade di sisimu...langkah seterusnya yang ko ley amek...
truskan berusaha...blajarlah...hapuskan rase malas dalam hati...
campak jao2...syaitan mmg suke kalo kte malas...oleh itu, rajin2 jage ati kte ye...
mind set tu penting....
" U ARE MASTER OF URSELF"


lepas da berusaha...hanya satu je yang tinggal...
bertawakal lah pada-Nya...
itu saje yang mampu kte lakukan setelah berusaha....


last but not least....berusaha lah....jgn penah terpikir pown tuk putus asa....
jia you...

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather a lack in will.

~KaLo SuKe..SiLaLaH CoMmEnT ^-^ ~

0 luahan:

CoPyRiGhT @ SeGaLa YaNg TeRcAtAt AdAlAh MiLiK AiN FaRaHaH