Monday, June 20, 2011

aku tak kan lupa !

entri kali ni khas tuk....
PROKID 4...
ape mende tu?
hehe...
prokid 4 adalah satu program motivasi...


fuhh...first tym oh jd facy..
cuak giler bagai la kan...
aku da la tade pengalaman langsung nk handle budak...
tambah2 lg umo lebih kurang je...
haishhh...

hampir seminggu gerak kerja dijalankan...
penat jgn citer la...
tp aku wat relax je la..
sebab aku rase excited giler...


jumaat pagi 
17 jun 2011............
perjalanan ke smk tan sri jaafar albar
pandangan pertama aku...
tgk kiri...tgk kanan...
aku scan sorunk2 dak2 skola tu...
fuhh...
mengeluh panjang aku...
adehhhhhh.....mati la....
tapi mase tu je la...

bak kate pepatah...
x kenal maka x cinta...
hehe...


aktiviti pertama malam tu..
" ICE BREAKING"
kat situ aku dpt adik2 baru...
sronok gak...
macam2 gelagat...
ade yg giler2...ade yg ceria..ade gak yg pemalu...pendiam...
pendek kate macam2 ade...
hehehe

aku suke ngan dorunk sume...
bersemangat...
handle dorunk sgt mencabar..
kat sini aku blaja macam mane nk tangani emosi sendiri
macam mne nk jd profesional...
macam mane nk jd flexible...
siyez..
sronok...


even baru beberapa ari..
aku da mula sayang dorunk...
sebab ak da mula fahami dorunk..
biler dgr problen dorunk
baru aku sedar betapa beruntung nyer aku lahir dalam sebuah keluarga yang bahagia...sempurna..
sabar ye adik2...akak tahu adik2 akak tabah dan kuat..
bersama-sama kite berubah tuk kebaikan ye adik2....


ari terakhir...
aku x kan boley lupa...
satu kejadian yg uji kekuatan hati aku...
one of adik aku pengsan...
pengsan bese tape la gak...
tu boley handle...
ni pengsan yg x sedar2...
aku cek nadi kat tgn  die...
da tade...
perghh.....cuak giler...
x puas ati...
pairing aku...pn anim...cek plak kat leher...
tade gak...
fuhhh...
aku pangku adik tu...
mase tu air mate jgn kire la...
berbaldi- baldi kot...
aku x ley trime oh adik tu meninggal dalam pangkuan aku...
kami facy2 berdoa...
tolonglah adik..
bangun balik...
beberapa minit pas tu...
die start bernafas balik..
sumpah...
bersyukur giler...

tros kami bawak die gi klinik..
then mak die datang...
citer la ckit pasal latar blakang die...
adik...betol akak sgt risau mase tu...akak da anggap adik mcm adik akak...

petang ahad..kami bertolak ke utm semula..
walau penat...tp itu akan menjadi sgt2 berbaloi kalo adik2 berubah...

last but not least...
akak doakan adik2 berjaya dalam spm n stpm...
x lupe juga semoga berjaya didunia dan di akhirat...
amin......


facy2 yg chumell..hehe


group 11...tp ade yg da balik... :(

~KaLo SuKe..SiLaLaH CoMmEnT ^-^ ~

3 luahan:

umarmarwan said...

dah boleh comment dah^^
nice!

aisYahzaCk said...

cubaan cubaan..

arnabs said...

wahh..mcm bez ja jd facy...nk gak..hehe
btw, nice entry

CoPyRiGhT @ SeGaLa YaNg TeRcAtAt AdAlAh MiLiK AiN FaRaHaH