Thursday, June 27, 2013

A.B.AH

Hari ini episod seorang manusia

berkelana lagi muka bumi Allah

berteman cahaya

terang di dada

maka, siapakah engkau jika engkau tidak taat pada Tuhan?

Dia yang menciptakan

Dia yang mencintai

Dia yang pemberi cinta

Allah menciptakan dua jasad

Kita lahir daripada mereka


Saat pertama membuka mata

Laungan kalimat Tuhan membisik

Dialah abah


Saat pertama masuk sekolah

Abah tunggu tepi tingkap

Aku ingat

Aku melambai padanya

Aku puas bersekolah

Dapat kawan baru

Hari kedua sekolah

Abah tiada

Abah yakin aku boleh melangkah sendiri


Saat pertama aku nak masuk MRSM

Abah bawa aku berjalan-jalan

Di situ abah ajar berdikari

Buat kad bank sendiri

Keluar masuk duit sendiri

Membeli sesuatu sendiri

Tak tahu, tanya orang yang tak dikenali

Oh, abah tahu anaknya jarang keluar rumah

Hari itu abah ajar segalanya

Kerana abah tahu aku mampu

Mampu untuk berdiri atas kaki sendiri


Hari ini abah sering tanya khabar

Sihatku, makanku

Mungkin dia lupa

Anaknya dah besar

Tapi dialah abah

Abah selamanya

dan aku anaknya selamanya

Sampai syurga

*sebak pula tulis. K bai!

~KaLo SuKe..SiLaLaH CoMmEnT ^-^ ~

0 luahan:

CoPyRiGhT @ SeGaLa YaNg TeRcAtAt AdAlAh MiLiK AiN FaRaHaH