Thursday, November 24, 2011

Allah itu Maha Penyayang

salam...

satu soklan !!!
pernah x korunk rase diri korunk useless sgt???

well...aku tengah alaminya...
aku rase mcm dunia ni da tade makne kat aku...
nothin'...
da tade function pown aku kat sini...
maybe mati lebih baek...
astagfirullah....

yupp...itu adalah kate - kate seorang yg LOSER...
yg da putus harapan terhadap Allah..
aku x nk jd mcm tu..

byk mende yg aku nk luahkn...tp aku x mampu...
hanya air mata je saksi semua tuu...

kenapa??? 
di saat aku memohon kekuatan kepada Allah...
di saat aku meminta ketabahan ...kecekalan...
musibah dan kesakitan yg aku dapat...
kalo 1 aku masih mampu berdiri...
tapi.....

lame aku berfikir kenapa???
Allah da x sygkn aku ke????

then.. aku da dpt jwpn...
jawapan yg sgt munasabah kenapa sume ni berlaku....

Allah sgt rindukan aku....sgt sayangkan aku..
malah sgt cintakan aku...
mungkin aku da terlalu jauh dgn die...
die berikan aku musibah kerana die mahu aku dekat dgn die...
kerana itulah lumrah manusia....

biler aku meminta kekuatan...ketabahan...kecekalan...
die beri musibah
kerana
die mahu aku belajar mencari kekuatan untuk menghadapi musibah itu...


sungguh...aku merasakan aku x mampu hadapi sume ni...
tapi Allah itu adil...
die mahu uji iman aku...
dulu sebut pasal mati....aku sgt takut....


tapi...semlm...
aku betol2 reda sekira nya aku akn mati....
mcm2 aku fikirkn....
tanggungjawab...dosa-dosa.....mak ayah...adik2...
semua perkara yg aku telah buat...yang sedang buat dan yg aku mahu buat....


betul larh org kate...
biler kite da pasrah dan reda ....
Allah akn tlg kite...
die juz nk uji sejauh mane kite akan berserah pada nya...
beriman pada Nya
jalan-jalan yg aku nmpak kelam die sinari dgn cahaya nya...
Alhamdulillah....subhanallah....
Engkau telah membuka hatiku Ya Allah....


terima kasih kerana memberi peluang padaku...
akan ku hargai kehidupanku...



"Ya Allah…janganlah Engkau bolak-balikkan hati2 kami setelah Engkau memberi hidayah pada kami…."
"Ya Allah...matikanlah kami dengan sebaik-baik kesudahan dan janganlah Engkau tamatkan keatas kami dengan seburuk-buruk kesudahan"


رَبِّ لا تَذَرْنى فَرْداً وَأَنْتَ خيْرُ الوارِثينَ

“Ya Tuhanku janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri dan Engkaulah Waris Yang Paling Baik”
(QS. Al-Anbiya’ [21]: 89.)



~KaLo SuKe..SiLaLaH CoMmEnT ^-^ ~

3 luahan:

Anonymous said...

nice la ain :) -Cik Anon

arnabs said...

bgus la ain pkir mcm tu.. :)
bila kita pkir dh xda spa2 & rsa lemah sgt..juz pkir Allah itu ada k..

aisYahzaCk said...

niceeeee.. :)

CoPyRiGhT @ SeGaLa YaNg TeRcAtAt AdAlAh MiLiK AiN FaRaHaH